1.
Załącznik do Zarządzenia Nr 13/2018/2019
z dnia15.11.2018 r.
R E G U LA M I N
funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie Szkoły Podstawowej im. W. Orkana w Maniowach
§1
Regulamin określa zasady funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego na terenie Szkoły oraz terenu wokół Szkoły (zwanego dalej „monitoringiem”), reguły rejestracji i zapisu informacji z monitoringu oraz sposób zabezpieczenia zapisu z kamer monitoringu, a także możliwość udostępniania zgromadzonych w ten sposób danych.
2. Monitoring nie obejmuje: pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, pomieszczeń, w których uczniom jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pomieszczeń przeznaczonych do odpoczynku i rekreacji pracowników, gabinetu profilaktyki zdrowotnej, szatni, a także pomieszczeń udostępnianych zakładowej organizacji związkowej.
3. Monitoring nie powinien stanowić środka nadzoru nad jakością wykonywania pracy przez pracowników Szkoły.
4. Administratorem systemu monitoringu jest Szkoła Podstawowa im. W. Orkana w Maniowach, zwana dalej Szkołą.
§2
Celem instalacji monitoringu jest:
-
zapewnienie bezpieczeństwa uczniów i pracowników,
-
ochrona mienia Szkoły,
-
zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Szkołę
na szkodę.
§3
-
System monitoringu wizyjnego obejmuje w szczególności: kamery, rejestratory, okablowanie i oprogramowanie monitoringu, a ponadto stanowisko umożliwiające podgląd obrazu z kamer i rejestratory (rejestrator).
-
Kamery monitoringu znajdują się na korytarzach i przed wejściami do budynku, a także w takich punktach Szkoły, aby zapewnić bezpieczeństwo uczniom.
-
Do zapoznania się z obrazem z kamer upoważnieni są: nauczyciele pracujący w szkole, a do zapoznania się z zapisem z rejestratorów z monitoringu dyrektor i upoważnieni do tego pracownicy.
§4
1.Monitoring funkcjonuje całodobowo.
2.Rejestracji i zapisowi na nośniku danych podlega tylko obraz z kamer systemu
monitoringu wizyjnego, bez rejestracji dźwięku.
3.Dane pochodzące z nagrań monitoringu uważane są za dane osobowe w rozumieniu
art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej Rozporządzeniem.
4.Nagrania obrazu zawierające dane osobowe uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, szkoła lub placówka przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania.
5.W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony w ust. 4 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
6.Po upływie okresów, o których mowa w ust. 4 i 5 uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§5
-
Informacja o funkcjonowaniu monitoringu wizyjnego podawana jest poprzez rozmieszczenie tablic z piktogramem kamery na terenie i przy wejściach na obszar monitorowany.
-
Na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Szkoły zamieszcza się klauzulę informacyjną w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia, której treść stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
-
Każdy nowy pracownik przed dopuszczeniem do pracy otrzymuje pisemną informację o stosowaniu monitoringu na terenie Szkoły, której wzór stanowi załącznik nr 2
do niniejszego Regulaminu. -
Dane zapisane na nośnikach nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
5. Udostępnianie nagrań jest możliwe organom w szczególności Sądom, Prokuraturze, Policji lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Udostępnienie następuje po wyrażeniu zgody przez Dyrektora Szkoły lub w przypadku jego nieobecności przez jego zastępcę.
-
Osoba zainteresowana zabezpieczeniem zapisu z monitoringu wizyjnego
na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się do Dyrektora Szkoły
z pisemnym wnioskiem o sporządzenie jego kopii, wskazując dokładną datę, a także czas i miejsce zdarzenia. -
Kopia sporządzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej przechowywana jest w zamkniętym pomieszczeniu i udostępniania uprawnionym organom. W przypadku bezczynności uprawnionych organów kopia jest niszczona po upływie trzech miesięcy od dnia jej sporządzenia, a z czynności tej sporządza się protokół.
-
Zapis z monitoringu wizyjnego wydawany jest osobie uprawnionej za pokwitowaniem.
§6
Regulamin monitoringu dostępny jest na stronie internetowej Szkoły.
§7
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania zarządzenia przez Dyrektora Szkoły.