2017-10-20     Ireny, Kleopatry, Witalisa

WYCIECZKA KL. II DO WIELICZKI

Wieczorem 23 maja wróciliśmy z wycieczki do Wieliczki. Podróżowaliśmy specjalnie wynajętym mini autokarem. Wyjechaliśmy rankiem we wtorek spod naszej szkoły. Podróż była długa, ale przyjemna. Po 2 godzinach dotarliśmy na miejsce.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Tężni Solankowej z wieżą widokową (22 m), z której można było zobaczyć park i szyby górnicze. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach w Zamku Żupnym, gdzie każdy na ochotnika mógł zostać średniowiecznym rycerzem. Około 14.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Trasy Turystycznej Kopalni Soli Wieliczka "Odkrywamy Solilandię", gdzie spotkaliśmy Soliludka i władcę solnych podziemi - Skarbnika.

Jakże smakował wszystkim gorący posiłek pod ziemią, na który zapracowaliśmy pokonując 800 schodów. Na zakończenie każdy otrzymał Dyplom Znawcy i Przyjaciela Solilandii. Wielu z nas po raz pierwszy zobaczyło kopalnię i jechało górniczą windą. Z pewnością będziemy długo wspominać tę wycieczkę.